
Zegels sparen voor een Masita-voetbal bij de Meesterbakkers
Klanten van de zestig winkels van de Meesterbakkers sparen voor een kwaliteitsvoetbal
In aanloop naar het EK konden de klanten van de zestig winkels van de Meesterbakkers sparen voor een kwaliteitsvoetbal van Masita. Met een mooie display in de winkel werden de klanten warm gemaakt voor de actie.
Judith Barendse, Marketing Medewerker bij de Meesterbakkers, heeft met haar team de spaaractie voor de voetballen opgezet. “We wilden graag een leuke aanhaker op het EK aanbieden, maar wel van hoge kwaliteit. Daarom hebben we gekozen voor een ‘echte’ voetbal van Masita in plaats van een promobal. Wij bieden kwaliteit in onze winkels, dus dat willen we ook uitstralen in onze acties”, aldus Judith.
Onbedrukte ballen zorgen voor flexibiliteit en vrijheid
Het is natuurlijk altijd mogelijk om een bal te voorzien van een eigen tekst of logo, maar in het geval van de Meesterbakkers hebben ze hier juist niet voor gekozen. “Wij vinden het merk Masita al dermate sterk dat we het niet nodig vonden om ons eigen logo ook nog toe te voegen aan de bal. Bovendien maakt een onbedrukte bal het gemakkelijker om snel te kunnen bijbestellen of om de ballen op een later tijdstip nog een keer te gebruiken bij een andere actie”, legt Judith uit.
Artikelen van een A-merk bieden nog meer voordelen
Het aanbieden van promotieartikelen van een A-merk biedt veel voordelen. Zo straalt de kracht van het merk ook af op jouw eigen organisatie en is de servicegerichtheid hoger dan bij andere aanbieders. Bas Kouijzer van Main Sales onderstreept dit: “Vanwege het coronavirus was het EK al een jaar uitgesteld, maar was ook zelfs in 2021 onzeker of het doorgang kon vinden. Een organisatie als de Meesterbakkers wil natuurlijk pas de voetballen aanbieden op het moment dat het EK zeker gaat plaatsvinden. Omdat Masita een A-merk is en wij goede contacten hebben met hen, was het mogelijk om afspraken te maken over de voetballen. Zo was het bijbestellen van extra ballen geen enkel probleem waardoor het risico voor de Meesterbakkers zo klein mogelijk gemaakt werd.”
Een mooie display in de winkels trekt de aandacht en zet aan tot sparen
Het moet voor de klant natuurlijk wel duidelijk zijn dat er gespaard kan worden voor een kwaliteitsvoetbal, dus het laten zien van de bal in een mooie oranje display zet altijd aan tot conversatie. “In elke winkel stond dezelfde duidelijke display met daarin de bal waarvoor men kon sparen, dus dit gaf de actie zeker een flinke boost”, vertelt Judith. “Elke winkel had altijd een stuk of tien ballen op voorraad. Wanneer deze dreigden op te raken, konden we deze aanvullen vanuit onze hoofdlocatie. Op het moment dat ook daar de ballen laag in voorraad kwamen, was bijbestellen gemakkelijk en snel.”
Voor de Meesterbakkers is Main Sales de preferred partner wanneer het gaat om promotieartikelen. “Als we een actie hebben bedacht, nemen we eerst contact op met Main Sales om de mogelijkheden te bespreken. Meestal komen we er samen meteen uit omdat we al veel samenwerken, dus de lijnen zijn kort en we zijn heel erg tevreden over de manier waarop ze met ons meedenken!”